System szyny w otulinie (ERS) to rozwiązanie mocowania szyn w konstrukcji bezpodsypkowej, które zastępuje klasyczne systemy przytwierdzenia szyn.

Szyny mocowane są w kanałach szynowych betonowej płyty podbudowy za pomocą masy zalewowej na bazie żywicy poliuretanowej Edilon Corkelast®, a ciągłe, sprężyste podparcie szyny zapewnia przekładka podszynowa Edilon Resilient Strip umieszczona pod jej stopką. Dzięki wysokiej przyczepności żywicy poliuretanowej do betonu i stali zbędne jest bezpośrednie przytwierdzanie szyn do płyty lub konstrukcji stalowej.

Prezentacja multimedialna
System ERS

System szyny w otulinie (system ERS) jest systemem mocowania szyn zapewniającym sprężyste przenoszenie obciążeń od pojazdów szynowych oraz tłumienie drgań  i hałasu wywołanych ich przejazdem.

ersrys1

  1. sprężysta otulina szyny – masa zalewowa Edilon Corkelast®
  2. powierzchnia zagruntowana materiałem Edilon Primer U90WB
  3. powierzchnia pokryta materiałem Edilon Primer 21 zwiększającym przyczepność masy zalewowej
  4. klin służący do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie poziomej
  5. wewnętrzna wkładka komorowa Edilon Fillerblock
  6. zewnętrzna wkładka komorowa Edilon Fillerblock
  7. podkładki podszynowe do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie pionowej
  8. ciągła, sprężysta przekładka podszynowa Edilon Resilient Strip
  9. klej Edilon Dex-G do wklejenia przekładki podszynowej
  10. szyna

System szyny w otulinie (system ERS) zapewnia założoną w projekcie sztywność podparcia szyn (odpowiednio do warunków lokalnych) i związane z tym ich pionowe ugięcie (od 1,0 do 2,5 mm), poprzez dobór odpowiedniej sztywności masy zalewowej Edilon Corkelast® i ciągłej przekładki podszynowej. Trwałość, łatwa technologia montażu i zmniejszenie kosztów utrzymania nawierzchni sprawiły, że masa zalewowa Edilon Corkelast® jest sprawdzonym i stosowanym od kilkudziesięciu lat materiałem.

Zastosowanie:

System szyny w otulinie – system ERS może być stosowany ze wszystkimi profilami szyn, dla nacisków osi do 180 kN. Może on być zastosowany w torowiskach tramwajowych wydzielonych i wspólnych z jezdnią, w konstrukcjach bezpodsypkowych z podbudową betonową, na podłożu gruntowym o dobrej nośności, w torach szlakowych oraz na obiektach inżynieryjnych. Dostępność nawierzchni szynowej wykonanej z mocowaniem szyn w systemie ERS dla pojazdów samochodowych, spowodowała, że system ten znalazł szerokie zastosowanie w tunelach i na stacjach.

Zalety systemu ERS:

  • ograniczenie emisji hałasu dzięki zakryciu masą zalewową powierzchni bocznych szyny
  • redukcja drgań transmitowanych do otoczenia
  • eliminacja ugięcia wtórnego szyny stanowiącego jedno ze źródeł wzbudzenia drgań w układzie pojazd-tor
  • eliminacja  potrzeby bezpośredniego przytwierdzenia szyny, dzięki wysokiej i trwałej przyczepności masy zalewowej do betonu i stali
  • zapewnienie skutecznej izolacji elektrycznej szyny
  • trwałość nawierzchni dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i zapewnieniu szczelnego połączenia szyny z podbudową
  • możliwość dokładnego  położenia szyny  w trakcie montażu, dzięki zastosowaniu  klinów i podkładek regulacyjnych
  • prosty technologicznie i szybki montaż toru
  • mała wysokość konstrukcyjna nawierzchni  wraz z podbudową

Karty techniczne produktów dostępne są na życzenie klienta
Dział techniczny: dtech@tines.pl

TAGI:
Sprężyste mocowanie szyn, tramwaj, ciągłe mocowanie szyn, system ERS, masa zalewowa, ciągłe podparcie szyny.