System szyny w otulinie (system ERS – Embedded Rail System) to rozwiązanie mocowania szyn w konstrukcji bezpodsypkowej, które zastępuje klasyczne systemy przytwierdzenia szyn. Prefabrykowana bądź wylewana na mokro płyta żelbetowa lub konstrukcja stalowa z wyodrębnionymi, podłużnymi kanałami szynowymi zastępuje tłuczeń, podkłady lub mostownice.

Szyny mocowane są w kanałach szynowych masą zalewową na bazie żywicy poliuretanowej Edilon Corkelast®, a ciągłe sprężyste podparcie szyny zapewnia przekładka podszynowa Edilon Resilient Strip umieszczona pod jej stopką. Dzięki  wysokiej przyczepności masy zalewowej do betonu i stali zbędne jest bezpośrednie przytwierdzanie szyn do płyty lub konstrukcji stalowej. System szyny w otulinie (system ERS) jest systemem mocowania szyn zapewniającym ciągłe podparcie szyny, sprężyste przenoszenie obciążeń od pojazdów szynowych i tłumienie drgań oraz hałasu wywołanych ich przejazdem.

Prezentacja multimedialna
System ERS

 

System-ERS-Tines

 

wiadukty01
  1. sprężysta otulina szyny – masa zalewowa Edilon Corkelast®
  2. powierzchnia zagruntowana materiałem Edilon Primer U90WB
  3. powierzchnia pokryta materiałem Edilon Primer 21 zwiększającym przyczepność masy zalewowej
  4. klin do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie poziomej
  5. element  mocujący rurę z PCV
  6. rura z PCV  zmniejszająca zużycie masy zalewowej, mogąca pełnić  funkcję kanału na kable teletechniczne
  7. podkładka klinowa zapewniająca pochylenie szyny  (1:20 lub 1:40)
  8. podkładki podszynowe do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie pionowej
  9. ciągła, sprężysta przekładka podszynowa Edilon Resilient Strip
  10. klej Edilon Dex-G do wklejenia przekładki podszynowej
  11. materiał uszczelniający Edilon Ediseal

wiadukty02

  1. sprężysta otulina szyny – masa zalewowa Edilon Corkelast®
  2. powierzchnia zagruntowana materiałem Edilon Primer U90WB
  3. powierzchnia pokryta materiałem Edilon Primer 21 zwiększającym przyczepność masy zalewowej
  4. klin służący do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie poziomej
  5. element do mocowania rury z PCV
  6. rura z PCV zmniejszająca zużycie masy zalewowej, mogąca pełnić  funkcję kanału na kable teletechniczne
  7. dodatkowy klin do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie poziomej
  8. podkładka klinowa zapewniająca pochylenie szyny  (1:20 lub 1:40)
  9. podkładki podszynowe do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie pionowej
  10. ciągła, sprężysta przekładka podszynowa Edilon Resilient Strip
  11. klej Edilon Dex-G do wklejenia przekładki podszynowej

System szyny w otulinie (System ERS) zapewnia założoną w projekcie sztywność podparcia szyn odpowiednio do warunków lokalnych i związane z tym ich pionowe ugięcie, poprzez dobór odpowiedniej sztywności masy zalewowej Edilon Corkelast® i ciągłej przekładki podszynowej. Trwałość, łatwa technologia montażu i zmniejszenie kosztów utrzymania nawierzchni sprawiły, że masa zalewowa Edilon Corkelast® jest sprawdzonym i stosowanym od kilkudziesięciu lat materiałem.

Zastosowanie:

System szyny w otulinie – system ERS może być  stosowany ze wszystkimi profilami szyn, dla nacisków osi do 245 kN. Może on być zastosowany w kolejach naziemnych i podziemnych; w konstrukcjach bezpodsypkowych z podbudową betonową, na podłożu gruntowym o dobrej nośności, w torach szlakowych oraz na obiektach inżynieryjnych. Dostępność nawierzchni szynowej wykonanej z mocowaniem szyn w systemie ERS dla pojazdów samochodowych, spowodowała, że system ten znalazł także szerokie zastosowanie w tunelach i  na stacjach.

Zalety systemu ERS:

  • ograniczenie emisji hałasu dzięki zakryciu masą zalewową powierzchni bocznych szyny
  • redukcja wibracji transmitowanych do otoczenia trasy
  • eliminacja ugięcia wtórnego szyny stanowiącego jedno ze źródeł wzbudzenia drgań w układzie pojazd-tor
  • eliminacja  potrzeby bezpośredniego przytwierdzenia szyny, dzięki wysokiej i trwałej przyczepności masy zalewowej do betonu i stali
  • zapewnienie skutecznej izolacji elektrycznej szyny
  • trwałość nawierzchni dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i zapewnieniu szczelnego połączenia szyny z podbudową za pomocą otuliny o wysokiej przyczepności
  • dokładna regulacja położenia szyny w trakcie montażu, dzięki zastosowaniu klinów i podkładek regulacyjnych
  • prosty technologicznie i szybki montaż toru
  • mała wysokość konstrukcyjna nawierzchni wraz z podbudową

Karty techniczne produktów dostępne są na życzenie klienta
Dział techniczny: dtech@tines.pl
TAGI:
Sprężyste mocowanie szyn, kolej, ciągłe mocowanie szyn, system ERS, drogi szynowe, przytwierdzenie szyn.